معرفی دوره آموزشی متن-محور تدریسِ خصوصی موفق

تدریس خصوصی موفق

هدف کلی دوره

اگه تا امروز به این سوال‌ها فکر کردین که چطور می‌شه تدریس خصوصی داشت؛ چطور می‌شه در تدریس خصوصی موفق بود؛ و یا چه جوری می‌شه بین کسانی که کار تدریس خصوصی می‌کنن، بهترین عملکرد رو داشت؟ درست انتخاب کردین؛ این همون دوره‌ایه که می‌تونه مستقیماً به شما کمک کنه. هدف این دوره اینه که به هر کسی که به عنوان شغل، به تدریس خصوصی نگاه می‌کنه اما راه‌ورسم، وَ فوت‌وفنِ ورود و عملکرد توی این شغل رو نمی‎‌دونه، دانش و راهکاری اجرایی و عملی رو معرفی کنه.

محتوای دوره

محتوای چنین دوره‌ای می‌تونه خیلی سنگین و وسیع باشه اما می‌دونیم که شما در ابتدا، وقت و حوصله ورود به اون حجم و وسعت از اطلاعات رو ندارین. برای همین، دوره رو در 6 درس تنظیم کردیم. در این 6 درس نکات اساسی و کلیدی در تدریس و تدریس خصوصی گفته می‌شه.

سرفصل‌های دوره

همون‌طور که گفتیم، دوره شامل 6 درسه. این شش جلسه درس، از یک منطق قیاسیِ کل به جزء تابعیت می‌کنه و کمک می‌کنه که شما ابتدا از مبحثی نظری مثلِ فلسفۀ ورود به موضوع تدریس و تدریس خصوصی، شروع کنین و تا یک موضوع عینی و ملموس مثل نحوه پرداختن به تدریس به عنوانِ کسب و کار پیش برین. خیلی سریع نگاهی به سرفصل‌های این 6 درس بندازین:

درس 1. فلسفه ورود به دنیای تدریس. در این درس، می‌تونین به پاسخِ سوالاتی از این دست برسین: چرا باید به این فکر کنم که تدریس خصوصی انجام بدم؟ اگه بخوام تدریس کنم، چرا نباید برم و استخدام آموزش و پرورش بشم؟ کسی که تدریس خصوصی انجام می‌ده؛ معلم به حساب می‌آد؟

درس 2. حدود شغل و وظایف در تدریس خصوصی. شما توی این درس می‌تونین به سوالاتی مثل اینها پاسخ بدین: تدریس خصوصی چیه و چه تفاوت و شباهت‌هایی با تدریس به عنوان معلم رسمی داره؟ مهم‌ترین وظایف من در تدریس خصوصی چیه؟

درس 3. نکته‌های کلیدی تدریس. در این درس، می‌تونین به پاسخِ سوالاتی از این دست برسین: می‌شه از همین ابتدا بدونم چطور می‌شه بهترین تصمیم رو داشت؟ نکته‌های کلیدی تدریس چیه و برای هر معلمی در هر درسی یکسانه؟

درس 4. روش تدریس. در این درس، می‌تونین به پاسخِ سوالاتی از این دست برسین: تدریس، روش داره؟ روش‌های تدریس چیه؟ چطور می‌شه از بین روش‌های تدریس بهترین‌ها رو انتخاب کرد؟

درس 5. رفتار کلاسی. شما با خوندنِ این درس می‌تونین به سوالاتی مثل اینها پاسخ بدین: رفتار کلاسی چیه؟ چرا دونستن رفتار کلاسی، کلید طلایی موفقیت در تدریس خصوصیه؟ 

درس 6. تدریس به عنوان کسب و کار. شما در این درس می‌تونین به سوالی مثل این پاسخ بدین: چطور می‌شه با تدریسِ خصوصی، کار و کسب راه انداخت؟

روش ارایه دوره

روش ارایه دوره به صورت آموزشِ متن یا محتوا محوره (Content-based instruction). آموزش محتوا-محور یک رویکرد امروزی و پُر کاربرد در آموزش به حساب می‌آد که برای ارایه آموزش فنون، روش‌ها، و راهکارها، موثر و با ارزشه.

طراحی و اجرای دوره:

دوره تدریس خصوصی موفق، توسط «پردیس توسعه انسانی»، برای اولین بار در ایران، طراحی و اجرا می‌شه. طراح و تهیه کننده دوره، دکتر محمدرضا آهنچیان، استاد تمامِ حوزه علمِ آموزش و تدریس‌ و استاد شناخته شده در دانشگاه‌های بزرگ کشور هستن. از جمله مشخصات دوره اینه که:

  • برای دانشجوها و فارغ‌التحصیل‌های دانشگاهی، رایگانه؛
  • دوره شش درس داره که یک به یک، در روزهای دوشنبه هر هفته بارگذاری می‌شه؛
  • بین دروس تسلسل وجود داره و شما باید درس‌ها رو به ترتیب بخونین و پیش برین؛
  • کسانی که این دوره رو تهیه می کنن، می تونن با بخش پشتیبانیِ «پردیس» در تعامل باشن.
این اثر مشمول قانون حق مالکیت معنوی و استفاده از محتوای آن بدون اجازه پردیس توسعه انسانی غیرقانونی است.
تولید کننده محتوی:
پردیس توسعه انسانی
پردیس توسعه انسانیی

دیدگاهتان را بنویسید

جدید‌ترین‌‌های پردیس

چگونه می‌توانیم از علم آینده‌پژوهی، برای ساختن آینده خود استفاده کنیم؟

عادت‌هایت را اینگونه بشناس

روی پای خودت به هر چی می‌خوای برس

این داستان: توسعه منابع انسانی به روش مربی پرورش اندام

51 شاخص، تعریف، مصداق، و سوالِ مصاحبه استخدامی

چگونه می‌توانیم از علم آینده‌پژوهی، برای ساختن آینده خود استفاده کنیم؟

عادت‌هایت را اینگونه بشناس

روی پای خودت به هر چی می‌خوای برس

این داستان: توسعه منابع انسانی به روش مربی پرورش اندام

51 شاخص، تعریف، مصداق، و سوالِ مصاحبه استخدامی

پردیس در شبکه اجتماعی

Translate »