پشتیبانی توسعه آفرین فردی

منظور از پشتیبانی توسعه آفرین فردی چیست؟

پردیس توسعه‌انسانی در پشتیبانی توسعه ­آفرین فردی، به دنبال همراهی و مشارکت با افراد، در طراحی، اجرا و ارزیابی از توسعه فردی است. این همراهی طی طرح و نقشه معین، به منظور فعال ساختن استعدادها، افزایش ظرفیت رشد قوای درونی، اشتغال­ پذیری، و کسب و افزایش درآمد است.

از نگاه پردیس، توسعه فردی، قابل اطمینان‌ترین راه برای توسعه انسانی است.

هدف از پشتیبانی توسعه آفرین فردی چیست؟

هیچ­ یک از ما، در نظام آفرینش، از پرستاری، پشتیبانی، تربیت، و هدایت پدر، مادر، معلم، مربی و انسان­‌های رشد یافته­‌تر از خویش بی‌­بهره نبوده است. اما پس از رسیدن به استقلال اقتصادی و اجتماعی، بسیاری از ما گمان می­‌بریم که از توسعه فردی نیز بی‌­نیاز شده‌­ایم، یا برای رشد و خودشکوفایی خود، نیازی به پشتیبانی و مشورت نداریم. هیچ یک از علوم روز جهانی، و هیچ تجربه بشری این ادعای رایج را تأیید نمی‌­کند. بلندترین وجودهای انسانی نیز می‌­توانند، بر قامت توسعه‌یافتگی خود بیفزایند. رشد انسان، حد و سقف مشخصی ندارد.

در حالی­‌که توسعه فردی، باید توسط خود فرد انجام شود، پردیس در این‌باره چه ادعایی دارد؟  

رابطه پردیس با طرح و اجرای توسعه فردی مبتنی بر اصلی‌ترین علوم مرتبط با توسعه انسانی است. شاید ما نتوانیم به اندازه پدر و مادر مراقب سلامتی و رشد شما باشیم و یا نتوانیم به اندازه معلم و مربی، زمان طولانی برای اثرگذاری تدریجی بر طرح توسعه فردی شما را در اختیار داشته باشیم، اما اطمینان داریم با الهام از دغدغه­‌های مراقبتی مادران، ملاحظات حمایتی پدران، طرح­‌های آموزشی معلمان؛ و الگوهای توسعه‌­آفرین مربیان؛ بر مبنای شناختی که از طریق تشخیص نقاط قوت و ضعف شما به دست می‌­آوریم، بهترین مشورت­‌ها و تخصصی­‌ترین مدل‌های توسعه فردی را در اختیار شما قرار می­‌دهیم.

به اتکای علم و تخصص همکاران پردیس توسعه‌انسانی در حوزه روانشناسی رشد و علم تربیت؛ ما، مبلّغ و مدافع این قانون علمی هستیم که حتی تکامل­ یافته‌ترین انسان‌­ها، نمی‌توانند در شما رشد ایجاد کنند؛ زیرا «رشد» نیازمند کشش، نیرو، استعداد، اراده و نقشه از سوی متقاضیِ آن است.  

همان‌طور که گفته شد، توسعه فردی، قابل اطمینان‌­ترین راه برای توسعه انسانی است. بر اساس این باور، پردیس توسعه‌انسانی در کنار برنامه­ های آموزشی و ارایه خدمات تخصصی مشاوره‌­ای، توجه و تأکید خاصی بر این دسته از خدمات خود، یعنی «پشتیبانی توسعه‌­آفرین فردی» دارد.

خدمات پشتیبانی توسعه‌ آفرین فردی چگونه طراحی و تهیه می­‌شوند؟

پردیس توسعه‌انسانی در این قسمت به اتکای دهه ­ها کوشش علمی و آکادمیک استادان سرشناس علم تربیت، روانشناسی، آموزش سازمانی، بهسازی منابع انسانی، آموزش عالی، روان­سنجی، مدیریت، تحقیق در عملیات، بازاریابی، مهندسی صنایع، آموزش پزشکی، آموزش الکترونیکی، و روش تحقیق به عنوان مراجع اطمینان‌بخش علمی کشور و دنیا، مبنای خدمات خود در توسعه فردی را بر آخرین دستاوردهای علمی رشته ­های مرتبط تخصصی قرار داده است. مشخصات و رزومه این استادان در قسمت «تیم ما» معرفی شده است. برونداد این گام، پشتیبانی از اقدام توسعه ­آفرین افراد برای شناسایی و اجرای بهترین طرح ویژه آن‌ها است.  

پشتیبانی از اقدام توسعه ­آفرین افراد دقیقاً به چه صورت انجام می­‌شود؟

طرح و برنامه ­های متداول زیادی برای توسعه فردی، در پردیس توسعه‌انسانی طراحی و تدارک دیده‌شده است یا امکان و ظرفیت علمی- تخصصی آن در پردیس وجود دارد. از جمله آن‌ها می‌­توان به استعدادیابی، هدایت تحصیلی، هدایت شغلی – حرفه‌­ای، مربی‌گری نیاز­محور، و مهارت ­افزایی استاد – شاگردی، اشاره کرد.

کارکرد پشتیبانی توسعه آفرین فردی در پردیس منحصر به این طرح­ ها نیست. به طور کلی در توسعه فردی، به جز آموزش و مشاوره، شناخت ویژگی­‌ها، توانایی­ ها، انتظارات و آرمان­‌های فردی اهمیت فوق‌­العاده‌­ای دارد. یادمان هست که توسعه فردی یک فرایند مادام ­العمر است و محدود به اثرپذیری متقاضی از یک طرح یا برنامه نیست؛ به همین دلیل در نام­‌گذاری این خدمت کلیدی، از اصطلاح «پشتیبانی» استفاده شده است.

آیا پشتیبانی توسعه آفرین فردی دارای دسته بندی است؟

پاسخ به این پرسش، هم «بله» و هم «نه» است. بله زیرا دسته­‌بندی پردیس بر اساس جامعه هدف و گروه مخاطبان، شامل مادران، دانش آموزان، دانشجویان، کارکنان، و مدیران. در اینجا به قوت خود برقرار است. ضمن اینکه این پشتیبانی می‌­تواند در هر یک از دسته‌­های توسعه خانواده، توانمندی­‌های شناختی-هیجانی، توسعه استعداد، مدیریت منابع انسانی، توسعه کارآفرینی و استارتاپ‌­ها و به طور خاص، توسعه فردی انجام شود.

پاسخ این پرسش از سوی دیگر «نه» است، زیرا مفاد و محتوای هر طرح پشتیبانی، بر اساس آزمون­‌های تشخیصی یا پس از جلسه مشاوره معین می­‌شود. در این صورت این احتمال و امکان وجود دارد که بر اساس تشخیص نیاز هر متقاضی، طرح پشتیبانی خاصی برای هر فرد طراحی و اجرا شود.

آیا پردیس بر اساس اعلام نیاز اعضای پردیس توسعه انسانی و یا سفارش آموزش خاصی توسط افراد یا سازمان­ ها، طرح پشتیبانی توسعه ­آفرین را ارائه می­‌دهد؟

در بخش‌­های مختلف سایت از جمله ارتباط با ما، امکان درخواست پشتیبانی، یا پیشنهاد و سفارش وجود دارد.

آیا زمان اجرای یک طرح پشتیبانی توسعه ­آفرین فردی و هزینه آن مشخص است؟

طول مدت هر طرح بستگی به تشخیص نیاز هر متقاضی از میزان و نوع پشتیبانی دارد. هزینه هر طرح پشتیبانی، بر اساس سیاست پردیس مبنی بر دریافت حداقل هزینه بدون چشم‌داشت به سودآوری مادیِ حداکثری، تعیین خواهد شد.       

Translate »