خدمات مشاوره‌ای تخصصی

منظور از خدمات مشاوره تخصصی چیست؟

خدمات مشاوره تخصصی، یکی از گروه‌­های اصلی خدمت پردیس توسعه‌انسانی است. مشاوره رابطه‌­ای بین مراجعه کننده و مشاور است که وظیفه اصلی آن یادگیری مُراجع به منظور توانمندسازی خود در شناسایی و حل مسئله است. مشاوره در پردیس به دو سطح مراجع فردی و سازمانی ارائه می­‌شود.   

از نگاه پردیس، توسعه انسانی، قابل اطمینان‌­ترین راه برای پیشگیری از بروز و تشدید مشکل و توانمند شدن انسان، برای حل مشکلات شخصی است.  

هدف از ارایه خدمات مشاوره تخصصی چیست؟

در پردیس، برنامه­‌های آموزشی و پشتیبانی توسعه­ آفرین فردی نیازمند تشخیص نیازهای مُراجع است که گاهی نیازهای عینی و شناخته شده‌­ای نیستند.

محور مشاوره، یادگیری و رشد است. همیشه کمک به رشد و خودشکوفایی فردی، مستلزم ارائه آموزش مستقیم و پشتیبانی از آن نیست، در موارد زیادی، شناسایی و برداشتن موانعی که بر سر راه انسان قرار دارد، بهترین مسیر برای رشد و توسعه فرد است. پردیس توسعه‌انسانی، در چنین مواردی در کنار مُراجع خود قرار می‌­گیرد تا به او در شناسایی مسائل و ریشه‌­های بروز و شدت گرفتن آن، و تصمیم‌گیری موثرتر با هدف برداشتن موانع رشد و خودشکوفایی کمک کند. 

تفاوت خدمات مشاوره‌­ای پردیس، با سایر شرکت یا انجمن­ های مشاوره‌­ای چیست؟  

با یک جستجوی ساده در اینترنت روشن می‌­شود که تقریباً همه مشاوره ­های تخصصی برای کمک به مُراجع در موضوعات رایج مرتبط با روانِ فرد عمل می ‌کنند زیرا مشاوره از یافته ­های رشته روانشناسی در زمینه­‌های مختلف استفاده می­‌کند. مراجعه کننده به پردیس توسعه‌انسانی، فردی است که برای کمک به بهبود کیفیت و کمیت رشد و خودشکوفایی درصدد یافتن بهترین و نزدیک‌­ترین راه است. ضمن اینکه در پردیس، خدمات مشاوره تخصصی توسط استادان و کارشناسان روانشناسی و مشاوره انجام می‌­شود اما مشاورۀ رشد، در نهایت توسط تیمی از متخصصان روانشناسی، روان­سنجی، علم تربیت، مسیر شغلی، مدیریت منابع انسانی، آموزش و بهسازی منابع انسانی، در دو سطح فردی و سازمانی ارائه خواهد شد.

هدف خدمات مشاوره‌­ای پردیس به طور ویژه، حل مسائل روانشناختی نیست؛ ما از نتیجه مشاوره تخصصی برای تأیید طرح‌­ها و بهبود مسیری که فرد یا سازمان برای رشد و توسعه انسانی در نظر گرفته است استفاده می­‌کنیم.  

منظور از ارائه خدمات مشاوره تخصصی به سازمان‌­ها در مسیر توسعه فردی چیست؟

شرکت­‌ها و سازمان‌­های پیشگام امروزی باور دارند که سرمایه­‌های انسانی آن‌ها یکی از اصلی‌­ترین منابع ثروت و کلیدی­‌ترین عوامل در تحلیل موفقیت یا شکست هستند. به پشتوانه تیم بزرگ متخصصان، پردیس توسعه‌انسانی در کنار سازمان‌­ها است تا برای توسعه فردیِ منابع انسانی خود موفق‌تر عمل کنند. تضمین این همکاری اثربخش، از ترکیب بدیع تجربه سرآمدانِ کسب و کار و عوامل اجرایی فعال در شرکت­‌های بزرگ کشور از یک سو، و علم روزآمد استادان آموزش، آموزش و بهسازی منابع انسانی، آموزش سازمانی، و مدیریت منابع انسانی از سوی دیگر، سرچشمه گرفته است. پردیس، استعداد و توانمندی ویژه خود در ارائه خدمات مشاوره تخصصی به شرکت­‌ها و سازمان­‌های بزرگ کشور و سازمان­‌ها و دستگاه‌­های وابسته به بخش عمومی در توسعه منابع انسانی خود را نشان داده است و خواهد داد.

آیا پردیس، خدمات مشاوره تخصصی خود را بر اساس اعلام نیاز اعضا و یا مراجعه افراد یا سازمان­‌ها، ارائه می­‌دهد؟

امکان درخواست مشاوره تخصصی در صفحه اصلی سایت، بخش … وجود دارد.

آیا تمامی مشاوره‌­های تخصصی پردیس توسعه انسانی مستلزم پرداخت هزینه است؟

پاسخ به این پرسش «نه» است. بسیاری از مشورت­ هایی که به اعضای خانواده پردیس ارائه می‌شود، به صورت «رایگان» می­‌باشد. بر اساس سیاست پردیس مبنی بر دریافت کمینۀ هزینه‌های ارائه خدمت، در صورتی که مُراجع نیاز به سطوح بالاتر خدمات مشاوره‌­ای داشته باشد، تعرفۀ هزینه، معین خواهد شد.      

Translate »