برنامه‌های آموزشی پردیس

منظور از برنامه­‌های آموزشی چیست؟

برنامه آموزشی معنی­‌های گوناگونی دارد که موجب شکل­‌گیری رشته­‌های تحصیلی متفاوتی از دوره کارشناسی تا دکتری تخصصی در دانشگاه­‌های معتبر دنیا شده است. منظور پردیس توسعه‌انسانی از برنامه آموزشی، فرایندی است که از طریق آن اعضای پردیس، در خودارزیابی؛ کشف؛ یکپارچه‌سازی مسیرهای رشد و توسعه در تحصیل – شغل – زندگی؛ و تصمیم‌­گیری‌­هایی درگیر شوند که دقیقاً متناسب با حال و آینده آن‌ها باشد.

هدف از ارائه برنامه­‌های آموزشی چیست؟

در روزهای پایانی سال 2022، فقط 60 درصد از مردم دنیا به اینترنت دسترسی دارند و در حدود نیمی از آن‌ها می‌­توانند به طور مستقیم از آن استفاده کنند. حجم داده‌­ها و اطلاعاتی که هر روزه به اینترنت اضافه می‌­شود، نامحدود است. بر بنیان این واقعیت‌­ها، پردیس توسعه‌انسانی با انسان­‌هایی در ارتباط است که هم به اینترنت دسترسی دارند و هم می‌­توانند به طور مستقیم از آن بهره ببرند. اما این داده در اختیار ما نیست که چند درصد از کسانی که می‌توانند به طور مستقیم از اینترنت استفاده کنند، قادرند از آن برای رشد و خودشکوفایی خود بهره بگیرند.

فرض ما در پردیس این است که صددرصد مردم دنیا نیاز به رشد و خودشکوفایی دارند؛ اما بر اساس یافته‌های مرور شده، می‌دانیم که نسبت اندکی از مردم دنیا می‌­توانند و یا می­‌خواهند از اینترنت برای کمک به توسعه انسانی استفاده کنند. بر اساس این تحلیل، پردیس توسعه‌انسانی، برنامه­‌های آموزشی خود را برای استفاده اقلیت مردم دنیا، طراحی و تهیه می‌­کند؛ و شما بخشی از این گروه از انسان­‌ها هستید.  

هدف پردیس از طراحی، تهیه، و عرضه برنامه‌­های آموزشی، ایجاد فرصت رشد و خودشکوفایی به عنوان ابزار اصلی توسعه انسانی در فضای اینترنت است. ما به دقت و به صورت کامل اطلاع داریم که هزارها گروه و شرکت با بهره‌گیری از فضای مجازی، در سرتاسر دنیا برای کمک به رشد و خودشکوفایی انسان­‌ها مشغول فعالیت هستند: ما فقط یکی از آن‌ها هستیم.

همه یا اکثریتِ این گروه­‌ها و شرکت‌­ها، به سوی توسعه فردی هدف‌گذاری کرده‌­اند. متفاوت با آن‌ها، غایت پردیس توسعه‌انسانی از فعالیت در حوزه رشد و خودشکوفایی، توسعه فردی نیست. از نظر پردیس توسعه فردی نیز راهی به سوی توسعه انسانی است. برنامه‌­های آموزشی پردیس، به نحوی انتخاب، طراحی، تهیه، و عرضه می­‌شوند که به این هدف نو و متفاوت نیل کنند.

آیا پردیس غایت خود در توسعه انسانی را فقط از طریق برنامه‌­های آموزشی تعقیب می‌­کند؟

علاوه بر برنامه‌­های آموزشی، ما از طریق «پشتیبانی توسعه آفرین فردی» و «خدمات مشاوره تخصصی» در مسیر هدف خود گام برمی­‌داریم.

برنامه‌های آموزشی پردیس توسعه انسانی چگونه طراحی و تهیه می­‌شوند؟

به منظور طراحی و تهیه یک برنامه آموزشی؛ پردیس، در گام نخست، از استادان سرشناس علم تربیت، روانشناسی، آموزش سازمانی، بهسازی منابع انسانی، آموزش عالی، روان­سنجی، مدیریت، تحقیق در عملیات، بازاریابی، مهندسی صنایع، آموزش پزشکی، آموزش الکترونیکی و روش تحقیق به عنوان مراجع اطمینان بخش علمی کشور و دنیا بهره می‌­برد. آن‌ها عصاره دهه‌­ها کوشش علمی و آکادمیک خود، به عنوان مبنای نظری از آخرین دستاوردهای علمی رشته تخصصی­­‌شان در موضوعات مرتبط با توسعه انسانی را در اختیار پردیس قرار می‌­دهند. مشخصات و رزومه آن‌ها در قسمت «تیم ما» معرفی شده است. برونداد این گام، «طرح آموزشی» علمی و استاندارد است که تولید محتوی برای پادکست، ویدیو و مقاله بر مبنای آن انجام می­‌شود.

در گام دوم، تیم مشاوران پردیس توسعه‌انسانی نحوه تهیه محصول را بررسی و پیشنهاد می­‌دهند. برونداد این گام، ایجاد طرح عملیاتی تهیه محصول است.

در گام سوم؛ تیم اجرا، اقدام به تهیه «برنامه آموزشی» بر اساس طرح عملیاتی می­‌کند. تیم اجرای پردیس، متشکل از سردبیران، تولیدکنندگان محتوی، نویسندگان، ویراستاران، فیلم‌برداران، تدوین­‌گران/ویدیوسازان، گرافیست­‌ها، طراح سایت، مدیر سایت و عوامل دیگر اجرایی هستند که در پشتیبانی از سایت مشغول فعالیت هستند. 

برنامه­‌های آموزشی پردیس توسعه انسانی چگونه دسته­‌بندی شده‌­اند؟

دسته­‌بندی برنامه­‌های آموزشی پردیس توسعه انسانی بر اساس جامعه هدف و گروه مخاطبان، از گام طراحی تا عرضه انجام می­‌شود. گروه­‌های اصلی مخاطبان عبارتند از: مادران، دانش‌آموزان، دانشجویان، کارکنان، و مدیران. محتوای کلی راهبردی برای این گروه‌­ها بر اساس نیازسنجی و هدف­‌گذاری عبارت است از: توسعه فردی، توسعه خانواده، توانمندی­‌های شناختی-هیجانی، توسعه استعداد، مدیریت منابع انسانی، روان­سنجی و آزمون­‌های روانشناختی، و توسعه کارآفرینی و استارتاپ­‌ها.

شما می‌­توانید فهرست کامل برنامه­‌های آموزشی پردیس را در اینجا مشاهده کنید.

آیا پردیس بر اساس اعلام نیاز اعضای پردیس توسعه انسانی و یا سفارش آموزش خاصی توسط افراد یا سازمان­‌ها، برنامه آموزشی تولید می­‌کند؟

در بخش­‌های مختلف سایت از جمله ارتباط با ما، امکان ارائه پیشنهاد یا سفارش وجود دارد.

آیا برنامه­‌های آموزشیِ پردیسِ توسعه انسانی می­‌تواند به گواهی گذراندن دوره یا شرکت در کارگاه­‌ها و برنامه‌­ها، منجر شود؟

پاسخ به این پرسش «بله» است. چنانچه شرکت‌کننده‌­ای مایل به داشتن گواهی شرکت در دوره یا برنامه آموزشی خاصی باشد، این امکان در صورت طرح و ارسال درخواست وجود دارد.

Translate »